fbpx

Fotografirati klasik: Porsche 911 SC na obroncima Medvednice

Automobilska fotografija Porsche 911 SC

Fotografirati klasik: Porsche 911 SC na obroncima Medvednice

Ima nešto posebno u automobilskim klasicima. Je li to miris nekih prošlih vremena, nostalgija ili bezvremenski dizajn, teško je reći. No, kad shvatimo koliko je samo umijeća i odlučnosti trebalo za stvaranje svakog pojedinog detalja prije ere globalnih platformi, računalnih simulacija i robotiziranih proizvodnih linija, moramo ostati zapanjeni nad njihovom sposobnošću. Predivni, analogni, nesavršeni. Tako bliski ljudskom iskustvu. Automobilska fotografija se u tim situacijama nalazi pred izazovom: zahtjevnim, ali neodoljivim!

Porsche 911 SC

Nedavno sam imao priliku provozati jedan takav dragulj na kotačima i parkirati ga pred moj objektiv. Znao sam da preda mnom stoji automobil s poviješću, automobil s pričom. Bio je to veličanstveni Porsche 911 SC iz 1983. Po prvi put nakon legendarnog 356, Porsche je koristio kraticu SC, ili “Sport Carrera”. Upravo je ta generacija mogla biti kobna: 1981. planirao se prestanak proizvodnje i završetak sage o elferu. Ipak, tadašnji šef Peter Schutz promijenio je odluku jednom crtom na grafikonu, a proizvodnja se nastavila do današnjeg dana.

Automobilska fotografija

U mojim očima, ovaj mali zlatni klasik zaslužuje mnogo više od fotosessiona. Odlučio sam upregnuti svo svoje znanje i iskustvo kako bi ga fotografije prikazale u pravom svjetlu.

Automobilska fotografija: izazov kompaktnosti

Natovariti jednu ili više torbi foto opremom, kad je Porsche u pitanju, graničilo bi s manjkom poštovanja. Straga, uz zrakom hlađeni aluminijski bokser, nema mjesta za prtljagu, a sprijeda ga je veoma malo. Stoga sam morao ponijeti malo opreme iz koje mogu izvući maksimum. Moj Sony A7 R III je mali fotoaparat pa sam, i kad su objektivi u pitanju, morao posegnuti za nečim malim. Nisam htio praviti kompromise, jer nije ih radio ni proizvođač iz Stuttgarta. Automobilska fotografija vrlo može postati puna jednadžbi!

Porsche 911 SC na podsljemenskoj cestiRazmišljao sam o „manjim” prime objektivima poput Sigma 35 mm 1.4 i Sigma 50 mm 1.4, no oba su prilično velika i teška. Tada mi je sinula ideja da moj Sony, iako je full frame aparat, ima mogućnost da mu se u postavkama prebaci polje snimanja u APS-C način rada. To je bio detalj koji je bio odlučujući u odabiru. U torbu sam pospremio tri objektiva: Sigma 16 mm 1.4 DC DN, Sigma 30 mm 1.4 DC DN i Sigma 56 mm 1.4 DC DN. Ovi objektivi, premda maleni, u kvaliteti nipošto ne zaostaju za svojom velikom braćom. Okrenuo sam ključ, čuo poznati, puni zvuk šestocilindraša, i za koji trenutak već jurio zavojima Sljemenske ceste uživajući u melodiji slavne povijesti.

Zlatni Porsche

Jedinstvena draž elfera

U vrijeme vladavine popularnih jugića i stojadina, kad je cestama zavladao prvi, Giugarov golf, a neki istočnjački brandovi automobila još nisu bili niti u planovima, Porsche je napravio rasni sportski automobil s više od 200 KS. Lakoćom se može koristiti i kao svakodnevni automobil. Naime, dovoljno je udoban za vožnju grbavim cestama, a istovremeno sportski za one s više apetita. Sa svakim pritiskom na papučicu gasa u venama se probudi ista ona strast koja sjedinjuje strast za utrkama i dizajn koji ne zastarijeva.Automobilska fotografija

Upravo to je ono što sam htio dočarati svojim fotografijama. Porsche se, za razliku od drugih proizvođača sportskih automobila, nije ograničio na jednu prepoznatljivu boju brenda. Pomno je birao one koje su u skladu s duhom pojedinog modela koje je proizvodio. Predivna zlatna boja Porschea 911 SC pažljivo je odabrana kako bi sami automobil izgledao graciozno i elegantno, a opet posebno. Kontrast brze sportske vožnje i svakodnevne vožnje na posao i natrag zvuči nevjerojatna. Snaga kojom plijeni poglede prolaznika vozača podsjeća da vozi nešto jedinstveno i nezaboravno.

Porsche 911 Sport CarreraSve to su Sigmini objektivi u kombinaciji sa Sony fotoaparatom uspjeli dočarati u potpunosti. Bez obzira jesam li fotografirao širokokutnom Sigmom 16 mm i smjestio Porschea u sljemenski pejzaž, voajerski ga smjestio iza zelenila sa Sigmom 30 mm ili ga portretirao poput heroja ulice sa Sigmom 56 mm: boja, kontrasti i oštrina su ga prikazali upravo onakvog kakav jest. Bezvremenskog.

Share this post