CEO Sigme, Kazuto Yamaki: “Korisnici su veoma dobro prihvatili L-mount sustav”
U kratkom intervjuu, direktor Kazuto Yamaki iz Japana dao nam je nešto više informacija o planovima Sigme za budućnost, L-mount alijansi i uzbudljivim novim proizvodima koje razvijaju.
L-mount alijansa i budućnost Art serije
Gospodine Yamaki, krajem prošle godine objavljena je L-mount alijansa s Leicom i Panasonicom. Što nam danas možete reći o planovima za razvoj objektiva s L-mountom?
Korisnici su veoma dobro prihvatili L-mount sustav. Ipak, da bi L-mount objektivi imali prođu, moramo ih ponuditi što više. Raznolikost nam je veoma važna pa smo zato krenuli s jedanaest novih Prime objektiva iz Art linije, koji pokrivaju od 14 do 135mm žarišne duljine. Razmišljamo i o tome da ponudimo jedinstvene objektive koji će biti prilagođeni isključivo za L-mount. Važno nam je i da objektive ponudimo po pristupačnoj cijeni, bez obzira na visoke troškove proizvodnje. Smanjujemo troškove gdje god je to moguće: imamo jako lean organizaciju, s malo zaposlenih u marketingu, prodaji, administraciji ili ljudskim resursima.
SIGMA je poznata po tome da je stvorila čitav novi segment s većim, težim, ali veoma oštrim Prime objektivima, u koji su u međuvremenu ušli i drugi proizvođači. Znači li to da će uskoro kreirati neki drugi segment?
Davno prije, proizvodili smo objektive sličnih performansi onima velikih proizvođača, ali po mnogo, mnogo nižim cijenama. Danas sve proizvodimo u Japanu, uključujući i dijelove, tako da ne možemo biti najjeftiniji proizvođač. Put za nas je jedino kreirati proizvode koji su jedinstveni, koje nema nitko drugi. Uspjeli smo to i postići s velikim, teškim objektivima vrhunskih performansi. No, danas više nismo jedini u toj niši, tako da možda moramo pronaći novu strategiju kojom ćemo oduševiti kupce. Premda Art serija ostaje srce našeg brenda, radimo i na novim idejama.
U Sigmi sve radimo samostalno
S obzirom na to da na tržištu postoji toliko novih mountova, kako će se u novonastaloj situaciji postaviti SIGMA?
To može biti i prilika: više mountova znači više mogućnosti. Osobno mislim da ako ostanemo na starim, konvencionalnim sustavima, nemamo priliku za napredak. Ipak, ovo će značiti i vrlo velike izazove u proizvodnji. Budući da mi sve proizvodimo in house, sve dijelove i komponente, veliko proširenje ponude moglo bi značiti probleme. Ono što je specifično za Sigmu jest da, kad bismo ovisili o puno dobavljača, mogli bismo zadovoljiti porast potražnje samim time što bismo povećali količinu naših narudžbi. Ili bismo mogli pronaći nove dobavljače koji bi ih mogli ispuniti. To je jednostavnije organizirati. No, mi sve radimo samostalno i to je puno teže. Moramo promijeniti postavke na svakom radnom stroju kad radimo neki drugi dio, tako da puno promjena postavki znači puno izgubljenog vremena, što ruši našu produktivnost i učinkovitost, a samim time može ugroziti financijsku stranu našeg poslovanja. Izazovi su veliki.
Hoće li to značiti i promjene u poslovanju Sigme?
Ova godina i naredne dvije će biti najzahtjevnije za našu proizvodnju. Zadržat ćemo našu trenutnu ponudu za DSLR, no ujedno ćemo proširiti ponudu s više mirrorless objektiva. U tom smislu, imat ćemo možda i dvostruko više proizvoda u proizvodnoj liniji. Ujedno, imamo planove za proširenje naše tvornice: započet ćemo gradnju nove zgrade na istoj lokaciji, u kojoj će se nalaziti proizvodna linija za izradu vrlo modernih objektiva visokih performansi. Dvije nove zgrade gradit će se i blizu naše trenutne lokacije. Proizvodna linija postat će dulja, jer ćemo unositi više tehnologije u samu proizvodnju. Provjeravat ćemo performanse i vršiti prilagodbu objektiva. To ne znači da ćemo povećavati količine proizvoda – ovo je prije svega nužno kako bismo išli ukorak s najmodernijom tehnologijom.
“Želio bih izbaciti na tržište jedinstvene kamere, kakve veliki proizvođači možda nikada neće ponuditi”
Koja je Sigmina budućnost kao proizvođača?
Naša je misija stvoriti jedinstvene objektive. Jedinstvene proizvode za kupca, onakve kakve neće moći pronaći drugdje. To će omogućiti profesionalcima i entuzijastima da imaju veći izbor. Mogu izabrati obične objektive od proizvođača kamere, ili jedinstvene proizvode od proizvođača objektiva kakvi smo mi. Naš su cilj kod objektiva najbolje moguće optičke performanse za gotovo sve proizvode u ponudi. Tako da želimo reducirati aberacije, optičku komu, sve kako bismo osigurali najbolju kvalitetu slike, od centra do rubova. Nekad nije jednostavno razumjeti što fotograf smatra lijepom slikom jer je ljepota subjektivna, ali i mi u Sigmi smo fotografi tako da razumijemo tu potrebu.
Slušamo povratnu informaciju od korisnika i prilagođavamo se različitim kriterijima ljepote. Jedan od načina kako time upravljamo danas je i naš softver za dizajn proizvoda, koji može simulirati bokeh tako da možemo provjeriti je li on dobar ili loš. Premda je i to subjektivno, mi vrlo dobro znamo prepoznati dobar od lošeg bokeha, tako da uvijek pazimo na to.
Što se kamera tiče, naša budućnost bit će nešto ekstremnija: želio bih izbaciti na tržište potpuno jedinstvene kamere, kakve veliki proizvođači možda nikada neće ponuditi. Što se tehnologije tiče, trenutno razvijamo novi full-frame Foveon senzor. On je veličine 20 MP puta tri, dakle 60 MP. To su veliki pikseli, od kojih svaki može uhvatiti dovoljno svjetla. Pokušavamo unaprijediti sve aspekte: brzinu očitanja, razdvajanje boja, smanjenje “buke”. Ovim smo senzorom pokušali unaprijediti visoke ISO performanse, ali razdvajanje boja je isto: zadržali smo ista svojstva kao i prije. Izazov je: ako zadržimo ista svojstva, bit će zahtjevno to postići uz visoke ISO performanse, no to znači da možemo reproducirati bolju razliku u bojama između plave, zelene i crvene. Vratili smo se i originalnoj strukturi piksela, 1:1:1, tako da se može očekivati vrlo lijepe, bogate podatke sa senzora. Nadam se da će se ljudima svidjeti što radimo.
Zanima vas više o Sigminom jedinstvenom načinu proizvodnje? Saznajte detaljnije ovdje ili pročitajte priče Sigminih vrijednih radnika koji možda upravo rade na vašem sljedećem objektivu.