fbpx

Objektiv koji me učinio boljim fotografom: SIGMA 24-35mm F2 DG HSM Art

SIGMA 24-35mm F2 DG HSM Art

Objektiv koji me učinio boljim fotografom: SIGMA 24-35mm F2 DG HSM Art

U svojoj fotografskoj karijeri susreo sam se s raznim izazovima. Tražio sam svoj žanr, opremu koja mi najbolje odgovara, a o borbama oko obrade fotografija da ne pričam. Na tom putu samorealizacije naposljetku sam pohvatao konce onoga što želim raditi, kao i naći opremu s kojom to želim raditi. Ipak, svi ti konci ostali su promjenjivi. Tehnologija stalno napreduje, trendovi se izmjenjuju, i važno je znati da ništa nije konstanta. Da bismo uspjeli, stalno se moramo mijenjati i prilagođavati.

Skok u jezero

“Sva tehnika svijeta ne može nadoknaditi nesposobnost primjećivanja”

Ovaj citat Elliotta Erwitta mi je itekako blizak. Svoj fotografski put sam počeo s Canonom. I dok sam gledao brojne kolege koji mijenjaju sustave da bi potom radili iste stvari kao i prije, ja za to nisam previše mario… Nisam išao za najnovijim aparatima dok stvarno nešto revolucionarno nije došlo na tržište. Tada bih smatrao da je vrijeme uložiti u novi komad opreme. Smatram se praktičnom osobom, pa kupujem novu opremu samo kad mi zaista znači promjenu u radu, od olakšanja do poboljšanja.

Dokumentarna fotografija
Isprobao sam jako puno objektiva jer sam znao da prava žarišna duljina znači da ću češće naći pravi kadar i rješenje kako ga postići. Kao i većina reportera i onih koji slikaju dokumentarnu fotografiju, 24-70mm mi je dugo bio osnovni objektiv. S vremenom sam primijetio da puno fotografiram u rasponu od 24 do 35mm. To je uključivalo čak i portrete, jer sam bio veliki obožavatelj uključivanja ljudi u njihovo okruženje. Volim se jako približiti ljudima kako bih stvorio taj bliski odnos koji je kasnije itekako vidljiv na fotografijama.

SIGMA 24-35mm F2 DG HSM Art: kako me učinio boljim fotografom

Portretna fotografijaOdluka je pala: odlučio sam uložiti u poprilično velik i težak objektiv koji proizvodi SIGMA, i to u mom najdražem žarišnom rasponu. Blenda F2 me jako privlačila, bez obzira na to što su mnogi fotografi govorili da razlika između F2.8 i F2 nije tolika. Danas, nakon nekoliko godina korištenja ovog objektiva, mogu reći da je to komad opreme koji me učinio boljim fotografom. Do kupnje ove Sigme, nisam to mogao reći ni za koji drugi objektiv. Bokeh koji ima ovaj objektiv na žarišnoj duljini od 24mm je predivan, kao i boje. Oštrina se može mjeriti s bilo kojim prime objektivom. Pri prelasku s 24-70mm na njega, fotografije su mi bile preoštre, no brzo sam se naviknuo na taj luksuz.

SIGMA 24-35mm F2 DG HSM ArtČuo sam jako mnogo pohvala na zaštitu od kiše, prašine i drugih vremenskih uvjeta kod SIGMA objektiva. To sam temeljito testirao kad sam uzeo SIGMA 24-35mm F2 DG HSM Art na maleni otok Socotra u Indijskom oceanu koji pripada Jemenu. Tamo sam u soli i pijesku, koji je ulazio u najmanje pore svega što možete zamisliti, odradio jednu od svojih najdražih serija fotografije. Nakon ovog putovanja, SIGMA je sa mnom prošla gotovo cijeli rog Afrike i postala razlog zašto za nju imam samo hvalospjeve.

Kakvi god uvjeti bili, objektiv nije zakazao. Jedini tko bi zakazao sam bio ja. Često sam previše obožavao taj njegov plitki bokeh i pokušavao izvesti neizvedivo. Fotografi za putovanja često preporučuju 24-105mm zbog velikog raspona. Smatram da je za profesionalce najvažnije uzeti ono što odgovara njegovim potrebama i s čime se najlakše izražava. Ako se nalazite u kategoriji onih koji vole slikati od 24 do 35mm, morate imati ovaj objektiv.

Pejzažna fotografijaPogodan za astrofotografiju, ali i portrete

Kad se suočite sa slabijim izvorom svjetla, posebno na putovanjima gdje želite pokazati noćni život, gradsku atmosferu ili sela, ovaj će objektiv posao odraditi vrhunski. A ako nekad odlutate i u astrofotografiju poput mene te se nađete na mjestu s minimalnim svjetlosnim zagađenjem, i tu ćete ostati oduševljeni.

AstrofotografijaDruga velika prednost ovog objektiva je mogućnost slikanja portreta, gdje širinom možete pokazati ambijent u kojem vaši subjekti borave. Svijetli otvor blende od F2 ih izolira dovoljno da dobijete taj neki poseban look koji nećete vidjeti na puno fotografija.

Pejzažna fotografija i SIGMA 24-35mm F2 DG HSM ArtČak i sad, kad se tržište prebacuje na mirrorless, SIGMA 24-35mm F2 DG HSM Art s adapterom funkcionira odlično za fotografske zadatke. Ja sam ga koristio na Sony A7S lll sa SIGMA adapterom koji objektive za Canon omogućuje koristiti na Sony E-mountu. Autofokus objektiva je radio jako brzo. Jedini problem je glasnoća za video zadatke, ako snimate ton. Premda ga ne bih preporučio za video, za fotografiju apsolutno bih. Posebno jer sumnjam da će ga SIGMA proizvesti za mirrorless fotoaparate. S dolaskom novih tehnologija, ovaj dark horse među objektivima bi lako mogao otići u zaborav.

Autor: Robert Pljuščec

*Stavovi i komentari izrečeni u ovom osvrtu su autorovi i ne odražavaju nužno stajališta SIGMA korporacije ili Solus d.o.o., ovlaštenog distributera.

Snapshot s čamcem

Share this post