Šumski intervju s proljetnicama: tridesetpetica F1.2
Uslijed vrlo blage zime, proljeće nam je pokucalo na vrata i prije nego što smo očekivali. I baš iz tog razloga, pohitao sam vidjeti što mi je pripremila obližnja šuma. Na mom ramenu bila je moćna f1.2 tridesetpetica i 24mm f1.4 Art.
Čarobna šuma i tridesetpetica: neobičan par
Osjećaj me nije prevario. Šuma je već naveliko blistala, prepuna prvih vjesnika proljeća. Ovaj put, htio sam dokumentirati svoj pogled na ove krasne cvjetove, na malo drugačiji način.
Možda vam je prva asocijacija makro objektiv, poput Sigme 180mm, koju često i rado koristim. Ipak, glavnu riječ sad su vodile SIGMA 35mm f1.2 DG DN Art i SIGMA 24mm f1.4 DG DN Art za full-frame mirrorless fotoaparat, kakav je moj Sony A7R IV.
Širokokutni prime i zoom: duo za fokus na detalje
Širokokutni prime objektivi s velikim otvorom blende! A nisu makro, iako sam ih koristio baš kao da jesu.
Zahvaljujući prilično dobrom fokusiranju na blizinu kod oba objektiva, zakoračio sam u close up područje nalik na makro. To mi je dalo vrlo interesantnu perspektivu i dubinu. A dubina polja oštrine je vrlo mala, odnosno plitka. I baš je to ono što sam htio postići!
Želio sam imati u fokusu samo jedan sićušni dio cvijeta, tek toliko da se može identificirati, a da pozadina bude što više zamućena.
U ritmu marljivih pčela
Wow! Doista, to je izgledalo odlično. Nešto što s nekim običnim F2.8 prime ili zoom objektivom nije moguće dobiti. I zato ove objektive obožavam, pogotovo u kombinaciji sa Sony a7R IV koji iz njih izvlači ono najbolje: vrhunsku rezoluciju i detalje, uz divno pozadinsko zamućenje.
I dan je bio divan. Čas bi sunce pokazalo svojim zrakama put do cvijeća, zagrijalo zrak i odmah izmamilo pčele i leptire. Ali ubrzo bi se stidljivo povuklo: oblak bi napravio sjenu i sve bi utihnulo. Zatim bi se sunce opet ukazalo i vratilo marljive pčele na posao, dok sam ja strpljivo čekao, u ritmu s prirodom, da mi donese pčelu do cvijeta. Za tu sam priliku ipak koristio vjernu Sigmu 180mm Macro i Sony A9 sa svojih nevjerojatnih 20 slika u sekundi. Upravo je jedna od tih 20 njih zaustavila ovaj trenutak tog prelijepog proljetnog dana.
Autor: Petar Sabol