fbpx

Kako fotografirati za stock repozitorije?


Kako fotografirati za stock repozitorije?

Prošle sam godine ubacio sam četrdesetak svojih fotografija na jedan od poznatijih portala za stock fotografiju. Uzbuđeno sam provjeravao koliko sam zaradio svakog dana, ali stanje računa nije se micalo s nule. Malo pomalo, zaboravio sam na svoje fotke. Tek nakon 6 mjeseci, sjetio sam se ponovno provjeriti stanje. Opa! Zaradio sam punih 8 dolara od prodaje svojih fotografija. Ponukan ovim rezultatom krenuo sam u istraživanje stock fotografije te kako pospješiti zaradu. Može li, dakle, stock fotografiranje donijeti ozbiljniji rezultat?

Na što obratiti pozornost kad se odlučite za stock fotografiranje

Najlakši pristup je fotografiranje statičnih elemenata kao što su voće, povrće, priroda, različiti alati, putovanja, teme vezane za zdravlje ili sezonske teme. Ako želimo fotografirati motive u koji su uključeni ljudi, moramo potpisati tzv. Release form sa svakom sobom koja se pojavljuje na fotografiji (vrijedi i ako je okrenuta leđima!). On mora biti priložen kod svake fotografije. Uz to moramo pripaziti na zaštićene znakove, odnosno logotipove. Svaka fotografija na kojoj se nalazi logotip nekog branda bit će odbijena. Primjerice, ako fotografiram centar Zagreba i u kompoziciji se nalazi tramvaj, logotip ZET-a će uzrokovati da fotografija bude odbijena. Što se tiče tehničkih zahtjeva, minimalna rezolucija fotografije mora biti 4mpx i sve fotografije moraju biti oštre. Odnosno, ako motiv fotografije nije oštar, fotografija će biti odbijena.

Stock fotografiranje: upornost i produktivnost

Za ozbiljnu dodatnu zaradu, najbitnija je upornost i dosljednost. U prijevodu, svaki tjedan trebamo postavljati nove fotografije. Uspješni stock lifestyle fotografi svaki tjedan unajme jednog do nekoliko modela i naprave i više od tisuću fotografija tjedno. To, dakle, nije više dodatna zarada, već poziv. Profesionalni stock fotografi. Za fotografiranje statičnih objekata vrijedi isto pravilo: najbitnije je raditi fotke u serijama. Tako možemo fotografirati isti motiv iz različitih perspektiva, promijeniti pozadinu iz bijele u crnu ili fotografirati slične motive u različitim kombinacijama. Analiza prodaje mojih fotki pokazala je da je moja fotografija divlje ruže imala najviše downloada. Kako bih pospješio zaradu, odlučio sam napraviti seriju fotografija divljih ruži i na portalu napraviti album „Wild roses“. Tako sam pružio više mogućnosti potencijalnom klijentu da izabere jednu od mojih fotografija.

Sigma 35mm f/1.4 Art za posebnu oštrinu

S obzirom na da je oštrina fotografije jedan od najvažnijih tehničkih zahtjeva, odlučio sam se za Sigma objektive. Od 2014. godine, moj miljenik je Sigma 18-35mm f/1.8 Art objektiv namijenjen APS/C fotoaparatima. Za ovu sam priliku, međutim, dobio Sigmin dragulj, Sigma 35mm f/1.4 Art. Radi se o jednom od najoštrijih objektiva na tržištu. Kvaliteta izrade Sigma 35mm f/1.4 Art je na najvišoj razini, fokus prsten je od kvalitetne gume i ručno fokusiranje je precizno. Moj je setup: Canon 80D, Sigma 35mm f/1.4, Benro stativ, daljinski okidač, liveview mode sa DPAF.

Stock fotografiranje crvene ruže

Sigma i Canon DPAF kao uigrana kombinacija za stock fotografiranje

Sigma 35mm f/1.4 i Canon DPAF (dual pixel auto focus) rade odlično, dovoljno je samo dotaknuti touchscreen ekran i fotka je uvijek oštra – i to tamo gdje želimo. Napravio sam mali test, krenuo sam fotkati od f/5.6, zatim otvorio blendu na f/4, opet otvorio na f/2.8, f/2.0 i na kraju na f/1.4.

Žuta ruža

Bokeh je bitan

Sa svakim otvorom jedne blende odvajao sam pozadinu od ruže, ali oštrina motiva je ostala ista. Test je dokazao da je Sigma 35mm f/1.4 Art oštra na svim blendama što je tehnički vrlo zahtjevno izvesti. Renderiranje pozadine (bokeh) je pritom “mekano” i oku ugodno. Pozadina nije napadna i ne ulazi u prvi plan. Premda to može biti subjektivno, meni je bokeh bitan. Kao i uvijek, pokušavao sam ISO držati što niže između ISO 100 – ISO 320, brzina zatvarača od 1/15s do 1/60s. Brzinu zatvarača od 1/15s moguće je samo ako nema vjetra, u suprotnom fotografija će biti mutna. U konačnici napravio sam tridesetak fotografija različitih divljih ruža u jednom danu. Napravio bih više, no jednostavno ih nije bilo toliko na lokaciji.

Bokeh

Više vremena za ono u čemu uživam

Iako je oštrina najveći adut Sigma objektiva i najviše se spominje na online portalima, postoji još jedan bitan razlog zašto koristim Sigma objektive. To je renderiranje boja. Znamo da senzor u fotoaparatu određuje glavni profil boje (u kombinaciji sa RAW editorom), no objektiv je taj koji daje, u kombinaciji sa senzorom, završni profil boje i tu Sigma briljira. Već nekoliko godina koristim jedan RAW editor sa Sigma objektivima koji mi omogućuje minimalnu korekciju fotografije i veću produktivnost. Za ovu seriju fotografija divljih ruža trebalo mi je samo 10 minuta da editiram fotografije. To mi u konačnici daje više vremena za traženje lokacije, odabir kompozicije, za ono u čemu najviše uživam – fotografiranje. A to je i najbitnije, zar ne?

Tomislav Marunica

Share this post