Istra i Velebit s Evom zu Beck: dvije destinacije, dva SIGMA objektiva
Prije mjesec dana primio sam poruku od Eve zu Beck, koju sam upoznao prošle godine radeći za Wild Sea Expedition na Socotri. Eva je jedna od poznatijih travel vlogerica na YouTubeu sa preko milijun pratitelja. Radila je na nizu putopisnih dokumentaraca i značajnih projekata. Nakon tri i pol mjeseca Socotre, gdje smo bili prisiljeni ostati zbog lockdowna, razišli smo se u nadi da ćemo ponovno surađivati na nekom od novih projekata.
Travel fotografija: od Istre do Zavižana u starom Land Roveru
Poruka koju sam dobio sadržavala je prijedlog o snimanju kratkog priloga o maslinovom ulju u Istri, kao i planinarenje po Zavižanu, gdje smo trebali snimati za poznati brend ruksaka. Bio sam oduševljen prilikom, no shvatio sam da će mi biti potrebni i vrhunski objektivi da sve odradim na najbolji mogući način. Tu sam dobio podršku lokalnog SIGMA distributera i posudio par vrhunskih objektiva s kojima je travel fotografija bila pravi užitak.
Globalni zastoj u isporukama nije mimoišao ni mene. Zato sam trebao uzeti jedan objektiv za DSLR, Canon 5DMkIII, a drugi za Sonyjevo mirrorless tijelo. Za DSLR sam dogovorio uzeti moćni 24-70mm F2.8 DG HSM Art. Za Sony sam odabrao objektiv sladokusaca: SIGMA 35mm F1.2 DG DN Art, koji me zaista oborio s nogu. No, natrag na zadatak!
Eva je avanturistica. Veći dio karijere provela putujući avionom na manje popularne destinacije, kao što je Afganistan. Nije tražila sigurne luke, već dobre priče. Nedavno je, ipak, usporila tempo te investirala značajnu sumu u preuređivanje starog Land Rover Defendera. S njime namjerava proputovati svijet!
Krenula je iz Poljske, i pokupila me u Zagrebu. Odande smo zajedno krenuli put Istre, točnije put ceste maslinovog ulja u Grožnjanu. Tamo smo snimili emisiju za DW Travel koju možete vidjeti u nastavku.
Maksimalna učinkovitost s F1.2 blendom
Za potrebe snimanja emisije većinom sam koristio gimbal, a tek manjim dijelom SIGMA 35mm F1.2 DG DN Art objektiv. Prilično je velik pa mi je kalibriranje s mikrofonom i njime bilo komplicirano. No, za snimanje iz ruke i fotografiju – ovaj objektiv blista! Seriju travel fotografija pripreme Evinog Land Rovera za spavanje, s obzirom na sumrak, mogao sam snimiti samo zahvaljujući nepogrešivom Sonyjevom autofokusu i iznimno brzom Sigminom motoru za fokusiranje. Moram priznati da sam pri preuzimanju objektiva bio prilično zbunjen njegovom veličinom i težinom. No, F1.2 blenda dolazi s cijenom koju razumijete tek nakon što se nađete u situaciji poput ove! Drugi objektivi ne bi mogli pružiti usporedive rezultate.
Iako nisam jedan od onih koji moraju kupiti svaki novi aparat koji dolazi na tržište, znam cijeniti komad opreme koji mi daje mogućnost boljeg fotografskog izražavanja. Sa starim objektivom na 35mm širini bilo bi nemoguće dobiti ovoliko oštrih fotografija fokusiranih na oko pri toliko malo svjetla. Kad bi jedna od pedeset bila kvalitetna, rekli bismo “to smo čekali, idemo otvoriti dobru bocu vina”. Međutim, i tad bi nešto zasmetalo jer – ona prije je bila bolja, ali nije ulovio fokus kao na ovoj.
Ovdje se to više ne događa. Imati ovoliko fotografija na raspolaganju je definitivno privilegija fotografa koji su investirali u najnovija mirrorless tijela, neovisno je li u pitanju Canon ili Sony. Za nas fotografe i videografe ovo je jedno od najboljih vremena u povijesti. Ono što me čini izuzetno sretnim je činjenica da brend objektiva kao što je SIGMA nije samo dostigao kvalitetu najjačih serija od Canona, Nikona ili Sonyja, već ih u određenim žarišnim duljinama i prestigao. Pritom daje onaj poseban look koji će fotografi prepoznati i znati cijeniti.
Hrvatska kao zemlja fotografskih mogućnosti
Umalo smo zaboravili i drugi SIGMA objektiv! Na Canonu je stajala SIGMA 24-70mm F2.8 DG HSM Art, koji sam koristio za shoot ranije spomenutog brenda ruksaka. Ovaj standardni zoom je već dovoljno hvaljen i ne moram posebno isticati njegove kvalitete. Brz i super precizan fokus prati prekrasan bokeh, a oštrina je nevjerojatna. Svojom kvalitetom spada u sam vrh ove klase objektiva, samo za mnogo manje novca. Meni su to dovoljni razlozi da odaberem baš ovaj SIGMA objektiv. Brojni recenzenti su već rekli, a ja ću ponoviti, da mi se kraj nje, iz ovog kuta, kupnja Sonyjevog G Mastera za drastično veći iznos ne čini osobito razboritom investicijom.
Nakon Istre put nas je odveo na Zavižan. Tamo je, uz planinarenje, u rasporedu bilo snimanje osobnog videa i travel fotografija za Evu te onih za brend ruksaka. Pri istovremenom korištenju dva potpuno različita tijela bilo je zanimljivo vidjeti razliku u staroj i novoj tehnologiji, DSLR i mirrorless tijelima i objektivima.
Posao smo zaključili zadnji dan, tik prije kretanja mog autobusa iz Zadra natrag za Zagreb. Na Google Mapsu sam brzinski pronašao lokaciju koja je izgledala dovoljno divlje i prazno za uhvatiti dobro svjetlo i stvoriti nedefiniranu lokaciju za snimanje. U ovim situacijama morate voljeti našu zemlju koja je prepuna najrazličitijih krajolika i vegetacije. To otvara čitavu paletu mogućnosti za dobre fotografije.
Dok ovo pišem, sve je snimljeno, a fotografije isporučene. I Eva i klijenti su i više nego zadovoljni, tako da za kraj zahvaljujem SIGMA distributeru na brzoj reakciji i prilici da iskušam ova dva vrhunska stakla.
Autor: Robert Pljuščec
*Stavovi i komentari izrečeni u ovom osvrtu su autorovi i ne odražavaju nužno stajališta SIGMA korporacije ili Solus d.o.o., ovlaštenog distributera.