Otići na reli sa Sigma Big 3
Reli… Brzina. Miris spaljenih guma. Buka trkaćih automobila. Naljepnice poznatih marki na vratima. Vještina vozača. Adrenalin. Sve to je reli. No, kad pomislimo kako bi bilo izvrsno napraviti koju atraktivnu fotografiju reli utrke, tada se počnemo susretati s nizom problema. Reportažna fotografija se ponovno pokazuje kao izazov, posebno kad ne smijemo prići bliže.
Brzina okidanja i brzi sportovi
Premda su dani slavne grupe B tridesetak godina iza nas, reli je, još uvijek, prilično opasan sport. Snažno modificirane inačice poznatih automobila gradske ili srednje klase često riskiraju dok pokušavaju pronaći najbržu trkaću liniju. Najugroženija vrsta su, svakako, gledatelji. Kako bi se izbjegle nepoželjne posljedice, organizatori provode stroge mjere osiguranja. Zato nije baš jednostavno prići dovoljno blizu za atraktivan kadar. Osim toga, da bi se uhvatila oštra fotografija jurećeg automobila, potrebna nam je i veća brzina okidanja. Sve to nam sugerira da nam za fotografiranje reli utrke treba neki bolji fotoaparat, a s njime i bolji objektiv. U idealnom slučaju teleobjektiv: da si približimo udaljene automobile i zaobiđemo sigurnosna pitanja.
Može li se sa starim fotoaparatom iskoristiti potencijal odličnih objektiva?
Koliko nas ima mogućnosti uložiti u svoj hobi i potrošiti gomilu novca na savršeni fotoaparat sa skupim tele objektivom? Vjerojatno malo… Stoga sam htio saznati može li se reli utrka fotografirati sa fotoaparatom starijeg godišta, i time prihvatljivije cijene. Nakon surfanja po internet oglasima, moj odabir je pao na 10ak godina stari Canon 1D Mark II. U svoje je vrijeme žario i palio, no sada ga se u oglasniku može pronaći za vrlo razumnu svotu novca. Budimo iskreni: navedeni fotoaparat je za sadašnje napredne tehnološke fotoaparate više kao muzejski primjerak. No, kad ga se upari sa odličnim objektivom, deda ima još štošta za pokazati.
Reportažna fotografija s Big 3
Kako je fotografiranje reli utrke u suštini reportažna fotografija, odlučio sam se za Sigmin tzv. Big 3 komplet objektiva. Naime, s tri objektiva (14-24 mm, 24-70 mm i 70-200 mm) mogu pokriti sva žarišta od 14 mm do čak 200 mm. Uz konstantni otvor blende 2.8, oni pružaju raskošne fotografije i u uvjetima smanjenog svjetla.
Moj aparat je uz Sigmin Big 3 odradio odličan posao, što možete vidjeti i u galeriji. Sa zadovoljstvom mogu reći da nije potrebno ulagati u skupocjena tijela aparata, već u odlične objektive. S vremenom se fotoaparat može zamijeniti za noviji i bolji, a vrhunski objektivi će uvijek ostati vrhunski – bez obzira na kojem se tijelu aparata nalazili.